tisdag 29 april 2008

Wien

Mozart

Har varit på långweekend till Wien med några kompisar. Det var en riktigt trevlig tur. Testade en ny variant med att släppa allt vad kontrollbehov heter, lade mig ett halvt steg bakom och gick bara runt och njöt. Kartläsarna gjorde ett ypperligt jobb, även om det ibland kanske kändes som vi gick Wien Marathon, men jag fick se en massa trevliga ställen. Å Wien Marathon gick faktiskt av stapeln när vi var där.


Ett coolt hus var detta, konstnären heter Hundertwasser, kanske nått att måla storstugan i Lazy? Eller kanske nått för Edmonton och deras skyskrapor? :-P



Opera hann vi med, La Traviata. Jag som inte är nått operafan var lite orolig innan, men efter föreställningen så känner jag mig inte det minsta skrämd, utan kan nog tänka mig att se nått mer framöver. Funderar på att drabba min käre mor :-).



Nått som Österrikarna är bra på är Wiener Schnitzel, dom är både goda och väl tilltagna, inte ens jag orkade äta upp. Sallad och potatis serverades på en tallrik på sidan om. Fast allra bäst kommer jag ändå ihåg glassen....mmm vilken god en! Snacka om äkta, kärnorna från jordgubbarna var kvar....aaa, det var var riktigt kalas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kan nog tänka mig att följa med på t ex Carmen

Toini sa...

En del områden ser nästan ut så där, här.

Trev och jag var ju i wien år 2005, kände igen statyn på första bilden, vi var in i den parken där.

Vi var aldrig på operan men vi gillade verkligen staden, bara att vandra omkring i.