onsdag 9 april 2008

Glesare å glesare

Ja, det blir glesare och glesare mellan inläggen, vet inte riktigt vad det beror på men gissar på vårtrötthet eller nått.
I helgen var jag och bröderna brothers upp till min little brother och hälsade på för att planera inför mitt lilla partaj. Planerna låter mycket bra och bror med fru är så himla hittigpåiga, skönt att ha dom bakom sig, eller framför eller hur man ska uttrycka sig. Tack ialla fall!!!

Det visade sig att magsjukan härjade i huset i Ullvi, för på söndagen åkte J junior på en redig attack av maginfluensa och han förkunnade tydligt att han hellre bröt en arm eller ben än mådde som han gjorde. Tog ett par dagar för honom att hämta sig ordentligt men nu är han pigg och alert igen. Övriga i familjen har klarat sig hittills. Ullviligan klarade sig inte inte med vår tur, utan där drabbade det dom alla (utom mamma T tror jag) och för dom höll det i sig längre, och lilljäntan hade rejält med feber också, dom var rejält mosiga kan jag tänka. Usch!

Ringde just i telefonen, uppe i 22 anmälningar redan till festen. :-D
Trots att jag kommit upp i 103 stycken bjudna så är det många fler jag hade velat bjuda. Hade nog lätt kommit upp i 150... Har några nya långväga bekantskaper via jobbet som det hade varit kul att bjuda upp också. Det är ju dom som man dagligen slänger käft med trots allt :-). Japp, slänga käft, meee like. Tur att man har medmänniskor att "bråka" med, hur tråkigt skulle det inte vara annars ;-)

Idag har jag varit till storstan, eller Fjollträsk som vissa envisas med att kalla det. Fjolliga vet jag inte om jag håller med om, men lite märkvärdiga är dom ändå...eller? Nä, man ska inte dra alla över en kam, så de så. Då blir det som den gamla rivaliteten mellan orterna Borlänge och Luleå...
Näää, trött som en krokodil, natti!

Laborare omnia vincit - Arbete besegrar allt

Inga kommentarer: