söndag 29 november 2009

Tungt idag :-D

Då är det söndag eftermiddag och helgen är snart slut, huvet är lite tungt och D ligger och tar lite siesta, det har varit en tuff helg! För min del började det direkt efter jobbet på fredagen då jag anslöt till avdelningens julfest, mycket trevlig tillställning där festkommittén hade gjort ett strålande jobb, speciellt i dagens tider vad gäller ekonomiska förutsättningar mm. Straxt före kl 20 avvek jag för att ansluta med övriga familjen till våra goda vänner M & K:s glöggfest. Stämningen var strålande och det var högljutt med många goa skratt. På hemvägen tog vi en lätt omväg via M & C:s trädgård och altan, men tyvärr vågade dom inte sticka ut näsan och ansluta ;-). Själv höll jag mig på behörigt avstånd då jag har lite svårt för tockendäringa stolligheter. :-P
Nåja, strax efter ett kom vi i säng och och vid sex vaknade jag och kunde inte somna om. Mycket jobbgrejor som snurrar i huvudet just nu... Mer om det en annan dag när jag vet mer.
D och jag lyckades under lördagen ta oss i kragen och tog oss till Clas i sjön och inhandlade lite julbelysning mm. Kl 19 var det sedan dags för kalas nr 3 för min del under denna helg (är det så här kusinerna E & E har det med allt kalasande?), vi var till grannbyn till L & H, mycket trevligt med hemgjord MYCKET stark och god glögg i stora syltkitteln :-). En smarrig julskinks smörgås lite senare på kvällen gjorde att nu sitter jag och funderar på om man skulle inhandla en tocken där del av grisen och tillaga... hmmmm. Pojkarna och jag drog oss hemöver vid midnatt och D "ramlade" in strax efter 3...
När vi väl behagade vakna idag så var det dags att få upp julgardiner, ljusstakar och lite utebelysning, jag brukar oftast vänta till just själva 1:a advents dagen innan det kommer upp av någon anledning. Men nu kan man se resultatat och det känns riktigt mysigt, även om jag aldrig är i närheten av Ullviligans mysiga julhem, men hur skulle man kunna tävla med dom när jag endast sätter upp en ljusstake, en adventsstake och julgardiner i köket? :-D Det är latmasken som ser att allt ska undan sen efter jul, och det jobbet är något som jag avskyr, så smart med åren som jag blivit så håller jag mig till saker som gör att det tar 5 minuter att stöka undan :-)
Funderar dock på att åka upp till Clas idag igen, såg en fin julstjärna på "pinne", som en fönsterlampa, tror den skulle vara fin vid matrumsbordet.
Nu ska jag se hur potatisen mår, dags för potatismos och gratinerad falukorv till middag till kidsens stora förtjusning.

Inga kommentarer: