söndag 22 november 2009

Explosion!

Jahapp, då har vi varit med om ett nytt fenomen. J sr satt och skulle installera ett spel på datorn när det plötsligt hördes en uppvarvning av cdläsaren och sedan en lite explosion. Jahapp, ut ur sitt rum rusade en väldigt upprörd kille, svärande värre än en borstbindare. Jag rusade dit och det visade sig att inne i cd läsaren hade cd skivan exploderat. Efter att ha slagit av datorn så monterade jag ur cd läsaren och öppnade upp den försiktigt, och i flera minuter kunde jag försiktigt ruska ut bit på bit. Läsaren verkar fungera helt ok efter den lilla olyckan, men skivan har sett sina bästa dagar, även om J sr just i detta nu sitter och försöker lappa ihop den. Inte klok på en fläck ;-).
Efter lite detektivarbete verkar det som att detta faktiskt är någon som kan hända, om ej ofta så i alla fall ibland. Rör sig förmodligen om en obalanserad cd, tex när man lackat cd:n och fått ett ojämnt lager. Det rör sig iaf om många tusen varv som cd:n snurrar, så små skiftningar kan nog ställa till det då. Tyvärr så kan vi inte få någon ny skiva i spelaffären eftersom vi inte har något kvitto, vi har dock mailat till blizzard och ska höra om dom har möjlighet att skicka en ny cd. Lite skoj var det att ingen i någon av spelbutikerna någonsin ens hört talas om detta, så jag kände mig som en rätt cool morsa när jag kunde tala om varför det förmodligen hände :-D.
Nä, det trista vädret gör sitt till, jag är trött som sjutton, och om några timmar ska D och jag åka till Tunets bad och städa, vi i simklubben turas om. Så nu tror jag allt att jag går och lutar kull huvudet lite. :-) Var ju faktiskt uppe i natt vid ett larm, så jag anser mig ha den rättigheten att göra detta utan dåligt samvete.

2 kommentarer:

Pappa C sa...

svär borstbindare?

Morfar C sa...

Har du ett piratprogram från Somalia?