söndag 15 november 2009

Jo liv ånli wonce.... typ... :-)

Jo, men så är det, du lever bara en gång. Så, i veckan skickade jag in CV och brev till HR på vårt kontor i USA, så nu ska vi se om det kan ge någon utdelning. Fick respons redan efter ett dygn och ytterligare ett dygn senare så hade högste IT chefen på vårt kontor i USA pratat med mig om vad jag skulle vilja och vad jag kunde tänka mig :-). Tänk om man kunde få flytta över dit för bara ett par år, få lite erfarenhet att lägga till CV:n. Men framför allt, tänk vilka möjligheter det skulle ge J & J inför framtiden!
Annars har jag annat på G här hemma, känner att det är dags att hittat på något nytt, nya utmaningar och lite kickstart skulle inte vara helt fel. Ska på intervju i morgon och har några andra krokar ute, vi får se vad som händer. Spännande är det i alla fall, men inte tillnärmelsevis så häftigt som brodern och allt "tok" ;-) som han håller på med. Vi får se hur det går för honom, jag följer utvecklingen med spänning. Kolla in på hans blogg om du inte tror mig. :-)

Är det någon som kan tänka sig att bli med katt? Vi måste tyvärr lämna ifrån oss Findus pga att J jr är ordentligt allergisk och har utveckla astma :-(. Findus är världens goaste och sällskapligaste katt och vi är djupt olyckliga över att vi måste lämna honom ifrån oss, snälla, kan ingen förbarma sig över honom?!