söndag 6 december 2009

Härlig december förrutom 28 grader för kallt

Ja, så är det, om det hade varit 28 grader varmt så hade jag njutit fullt ut nu, men nu är det inte så, så man får göra det bästa av situationen. Varför inte bila 200 mil på tre dagar? Vad kan inte kännas bättre än något sådant knasigt? Så, sagt och gjort, styrde på torsdagen kosan ner mot Blekinge och G. På fredagen tog vi en liten tripp över ett par gränser och passade på att julhandla, tillbaka på fredag kväll där M för andra kvällen på rad hade komponerat ihop en fantastisk middag. Mums!
Tillbaka i byn på lördag kväll, lite smaskigt att äta och dricka, men de 200 milen tog nog ut sin rätt, så rätt snabbt somnade jag till filmen. Jag somnar egentligen ALDRIG framför en film, men tydligen inga regler utan undantag.
Idag söndag gick D och jag ut och joggade, vi var tvungna att emellanåt ta det lite lugnare, allt för att D inte skulle få hjärtsnörp på plats ;-). Lite senare drog vi in till metropolen och skulle kolla lite julklappar, det slutade med att J & J hittade en spelaffär som bytte in deras Wii mot en Xbox 360 mot 300:- emellan. Svårt att ge grabbarna julklappar, dom har verkligen ALLT. Kostar att ligga på topp. Älskar att skämma bort dom, men det spårar ur ibland och då blir jag galen. Svårt var ordet sa Bull! Nu ska jag gå och jaga ut dom, dom har lovat att promenera eller jogga idag, kan dock bli svårt, för dom fick precis för 5 minuter sedan igång xboxen.... :-S
Nä, blev en slatt med champagne över igår kväll, nu ska D och jag njuta av den (trots söndag), så vi hörs gott folk.

1 kommentar:

Pappa C sa...

hur kan det bli champagne över?