söndag 1 november 2009

Bättre sent än aldrig






Sådär ja, då kom äntligen bilderna jag utlovat under en längre tid. Mina små projekt jag haft här hemma. Överst är badrummet, vi har kastat ut badkaret och satt in en stor garderob istället, och duschhörnan som var allt annat än fräsch har fått ett lyft med nytt golv och vägg samt nya duschdörrar. Det känns som hela badrummet blev nytt, trots att det gjordes så lite.
Sen har vi Jsr rum, här har vi fixat väggarna med Easy recovery och målat vitt, sen har vi (J och jag) lagt in ett IKEA golv, "Ek", laminat. Inte bara vinst i nytt och fräsch, det bästa är att J gick igenom varenda pryttel till sitt rum och det blev inte så mycket kvar :-). Nu ska vi bara fixa ett skrivbord, måttanpassat och tillverkat av J och D (hoppas jag) så är det helt klart även där.
Å sist har vi hallen, där har jag lagt nytt golv, pergo, marmorerat svart, samt målat väggarna vita, i färgen hade jag lite sand, så den har fått en putsad struktur, typ. Sen köpte jag garderober på IKEA med skjutdörrar. Visserligen känns hallen mycket trängre nu, men vinsten är att vi håller ordning och reda och på det sättet så blir den då alltså ändå inte att kännas trång. (Här vet jag att maken inte riktigt är ense med mig....).

Så där jag gott folk, jag är nöjd och glad och nu återstår lite städning och röjning så att man kan ta tillvara på de extra braiga utrymmena som jag skaffat, sen kan jag ta lov... typ :-D

2 kommentarer:

Pappa C sa...

bra jobbat dotra!

Toini sa...

Snyggt det blev, gillar badrummet, vilken lyx med e stor garderob.

Ha en skön helg!

Kram