tisdag 15 juli 2008

Sluuuurrrrrppp...

Har sedan midsommar "tränat som en tok" samt haft beredskap, så allt det där med "drycker" har legat på hyllan. Den som väntar på nått gott....
Till helgen har jag tänkt att ändra på den här saken... yes! 16 st flaskor huserar just nu i min älskade vinkyl som jag fick i 40-års present av mina bröder med fruar. Här i finns både äkta champagne, smarriga Alsace och bourgogne viner och ev nån mer sort som jag just nu inte kommer ihåg. Det kommer att bli jobbigt att välja på fredag, men man får väl i värsta fall offra sig på flera flaskor.Inte nog med detta, när jag fyllde fick jag ju en massa skojjsiga saker, bla fick jag en receptbok, Mat & Dryck, som är helt omöjlig att lägga ifrån sig. Måste ju planera maten till helgen, eller rättare sagt, planera drycken, och servera mat efter det :-D. Gissa om man blir hungrig när man läser?!
Har tänkt mig bli expert på Alsace viner i och med att jag numer är ägare av vinstockar på en gård i Alsace distriktet. Har tänkt mig en bilresa ner dit i juni nästa år för att kunna plocka hem lite gottigt. Så, då måste du ju vara en bra start att testa ett gäng på fredag/lördag... hihi

Jag tror att man finner mycken lycka hos de människor som är födda i närheten av goda viner.
Leonardo da Vinci

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man kanske få ett skott av stocken?

Familjen Erlman sa...

gottigottgott

Anonym sa...

HAHA! det är klart du ska smaka av lite i helgen nu när du har kylen full!
på lördag kväll tänkte vi oss till bengans lada. det är grillkväll där ´då och fler i byn ska dit. Vore kul att stråla samamn då, så kom gärna dit!
morsning fårn en lisa som är mycket imponerad av din insats på cykel!!!
granne lisa