tisdag 8 juli 2008

Lunchrast

Tar en lugn lunch framför datorn idag, orkar inte fara iväg och göra något speciellt. Har hållt i träningen sedan midsommar, men att orka mörksuggejakten, ujuj, det är ett helt annat kapitel det. Lämnade iaf in cykeln för justering av växlarna idag, bara så allt är på topp på söndag. Tänker passa på att få mig en snabblektion i slangbyte när jag hämtar den, ska köpa innerslang, däckkrängar verktyg, pump och sadelväska. Tydligen ska detta vara allt som behövs i reserv på söndag, fan trot... :-P.

Igår var jag till S1 och träffade T&T som är över från Kanada i några veckor, det var trevligt att träffa dom. Hade dom "rackarna" inte passat på att gifta sig i lördags :-D, det är väldigt vad alla fått för sig att göra sånt i skymundan nu förtiden. Jo, för våra vänner M&K gjorde det förra söndagen. Stora grattiskramen till er alla!!
Få se om vädret tillåter, då blir det vattenskidåkning med T&T familjen på torsdag eller fredag, skoj! (smiter iväg från jobbet i så fall :-D)

På torsdag ska jag få hämta mina nya glasögon, det var som jag misstänkt, synen är bättre, dvs närsyntheten, men brytningen var lite sämre, det förklarar huvudvärken när jag är utan glasögon (speciellt på jobbet). Gissa dock om jag blev paff när jag fick veta vad glasögonen skulle kosta! Det visade sig att jag har så lite synfel så glasen blir så tunna, så då måste dom göra dom tjockare (a la special) och då går glasögonen på 3300:- :-S. Där fick man för att man börjat se bättre, synd att man inte ser bra ut också!

Erfarenhet är en bra medicin, men den kommer inte förrän sjukdomen är över.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var kul att se dej också, tack för att du kom.