fredag 6 juni 2008

Summering av veckan :)

Vilken vecka... ja, helt fantastisk! I lördags hade jag lite fest hemma och firade min 20 års dag ;)
Förberedelserna höll vi på med ett bra tag, guuuben gjorde en bardisk där de unga bartendrarna höll till (son sr med en något äldre kompis). Bord hade tillverkats och placerats på och runt träd. Partytält som satts upp, blåst bort och sattes på plats igen. Musikanläggning fixades, bord och bänkar hämtades.
På fredagen hämtade jag min gode vän M vid tåget och hon hjälpte till att färdigställa, men också att testfesta lite på fredagen, för att kontrollera att det gick att festa på platsen :-D.

Till vänster står det folk i baren, rakt fram i mitten på bilden grillades grisen och till höger har ni dukningen.
Ännu mer till höger in mot skogen höll kocken till, nedan ser du vagnen där maten tillreddes.

Helt makalöst vilken tur vi hade med vädret. 64 personer var vi som körde fullt ös, och i alla fall jag hade så himla skoj.
Vilka fantastiska vänner och familj jag har, dom förhöjde festen till ett riktigt roligt minne att bära med sig för all framtid. Tack alla ni som var där och såg till att det blev feststämning!!

Så, sen har vädret bara fortsatt att vara så där kanon som jag bara ÄLSKAR! Tyvärr har man ju varit tvungen att jobba, men när man sitter där på jobbet så märks inte det vackra vädret av, å så plötsligt har en dag till gått. Men det har inte varit någon vanlig arbetsvecka, utan på måndagen drog jag upp till kollegorna i Luleå, vi hade lite möten i dagarna två, fick en hel del uträttat, både beslut och rent jobbmässigt. Kul! På tisdagen blev jag medbjuden på en båttur i Luelå skärgård, en riktig höjdare i det härliga vädret. Mat på båten (vi var ca 80 SSAB:are), sedan landstigning på en ö, där intogs kaffe och dessert och vi strosade runt lite innan det var dags att ta sig tillbaka till fastlandet. På torsdagen var det vanligt jobb hemma i Dalom, och sen när man tog sig hemmåt frammåt kvällen så insåg jag att jag skulle vara ledig i 3 dagar, och vädret såg ut att hålla i sig... åååååå suck... UNDERBART!
Idag har vi tillbringat dagen vid stugan och vatten, vi har badat och åkt båt. Jag tordes inte på med vattenskidorna idag, men det kommer nog snart :).
Ikväll ska jag hämta J sr vid tåget, han kommer hem från skolresa i Idre, vi får se om han haft det bra, men det verkar så på telefonsamtal och sms.
Nu ska jag lägga kött på grillen, ha det så underbart gött!!

1 kommentar:

Anonym sa...

med den matematiken fyller mor o far 33 i år så det är tur att vi inte var i straffbar ålder när du föddes. Jättetrevlig fest och vi ser fram mot när du fyller 25.