söndag 29 juni 2008

Ont i rumpan :-|

Vaknade vid halvsju lördag morgon och kunde till min besvikelse konstatera att det var blött ute. Det gjorde att den tänkta cykelturen i skogen fick förflyttas till grusväg och asfalt. Trist, hade verkligen behövt testa ett par timmar skog. Nåja, jag gav mig sent om sider iväg på cykeln, tog grusvägen mot Helgbo, utan någon egentlig plan. Väl i Helgbo svängde jag av mot Insjön, och när jag till min glädje såg att det sen bara var 4 km kvar dit så bestämde jag mig att köra ända fram innan jag vände. När jag sen vänt och kom in på gruset igen så ville inte baken vara med nå mer, j-klar va ont :-( (har ju ingen sån där bred tantsadel direkt, utan smal och hård som höghållfast stål), och att avlasta den med att stå och cykla var inte heller riktigt nått som gick så bra då benen var som stockar. Well well... tog mig hem iaf utan att sätta ner foten en enda gång, 3,4 mil blev det (mörksuggejakten är 7,2 mil i SKOG!) och jag var så slut så jag fick lägga cykeln på backen för att komma av den... haha tänk att man aldrig kan ta i lagom utan måsta göra max av allt. Idag har jag iaf hämtat mig och till och med joggat 8,5 km nu på morgonen, men jag har inte den minsta plan på att sätta mig på en cykel...
Pratade med en kille igår som cyklar en del, han hade hört att första 20 milen ska göra ont, sen försvinner det, så hade det varit för honom, så... om 14,5 så ska jag vara smärtfri....gahhhh.

Riktigt nöjd med morgonen förresten, har strykt en del tvätt och hunnit träna, nu ska jag duscha och sen åka till Borlänge för div inköp. Vädret här inbjuder inte till annat än att småpyssla lite inne (å jag har hur mycket som helst som ska "pysslas" med) så den här dan försvinner väl lika fort som alla andra lediga dagar :-(.

Den dumme städar och städar, geniet behärskar kaos.

Inga kommentarer: