torsdag 26 juni 2008

Peace and Love

Idag drar Peace and Love festivalen i Borlänge igång ordentligt, jiiii va många tält och va mycket folk och jaaa... mycket av allt :-D. Åkte förbi där vid lunchtid idag, folk kom från alla håll och kanter, släpandes på både det ena och det andra, det var svårt att ta sig igenom med bilen, man fick försöka kryssa fram. Tur man blitt för gammal för sånt där.


Trots att jag var ledig förra veckan så längar jag till semester och SOL. Jag kan inte klara mig utan sol har jag kommit fram till. Om vädret inte orkar vara fint i 8 veckor så kan väl vädret spara sig i 5 tills jag får semester, eller ja... hihi, nästan bara 4 veckor kvar till semester... Ibland är det härligt när tiden går fort, och ibland... usch!

4-14 juli har jag beredskap :-S... 10 dar på släng, måtte det bli lugnt. Måste dock se till att få avlösning under söndagen, för då har mina kära vänner sett till att jag ska cykla Mörksuggejakten, en nätt och "enkel" cykeltur på 7,2 mil i SKOGEN! Såg att det fanns motionslopp på 4 mil, så jag har ställt frågan om jag kan få byta ner mig... Jag går och håller tummarna!


Efter att ha fluffat i ett halvår med massvis med bjudluncher och middagar, tappad träning pga mycket på jobbet och resor så känner jag mig nu på G, dvs jag har börjat ta tag i träningen igen, men formen är långt borta, men jag har hört att trägen vinner, så vi får väl se om jag är så där envis som alla säger att jag är :-D. Tre mornar denna vecka har jag i alla fall traskat upp vid 5 och gått ut och sprungit en vända.

Om tre veckor hoppas jag mig kunna ta upp mina 20 kilometers löpningar igen, både saknar och "hatar" dom. I helgen ska jag försöka leta upp nån skogsstig och cykla på. Få se hur många blåmärken det är efter det.


Om det råkar bli fint väder någon dag så kommer jag att råka skynda hem, det har jag bestämt mig för, men problemet är att jag inte ser ut där jag sitter, och i år funkar luftkonditioneringen, så när jag kommer ut är det alltid lika spännande att se vad som väntar utanför dörren. Hoppas någon kollega kan ge en hint :-D.


J&J har sommarlov, det värsta med det är att dom orkar vara uppe mycket längre än mig och guuuben, vi har satt 10 som tid att sluta spela (dom får spela mellan 8-10), men vid 10 är då jag helt mosig, så jag hoppas iaf att dom lägger sig när jag sagt :-S. Visst hade jag kunnat tvinga dom i säng, men va sjutton, dom har ju sommarlov, dom ska inte lida för att jag är trött!

Inga kommentarer: