söndag 20 januari 2008

Romme Alpin

Efter att tillslut bestämt sig igår morse så tog jag mig ut en vända....usch och fy vilket väder. Det hade varit bättre med -10 och snöpulsning. Som det blev nu så hann jag, trots 1o km, inte bli ens en gnutta varm, utan kall och totalt genomblöt, brrrrr. Det var skönt att åka på simträning sen med barnen, för därinne är det varmt och skönt....pricken på i hade det varit om man kunnat få en liten irish coffee serverad därinne, men pga beredskap och utskänkningstillstånd så var det inte att tänka på :-D.
Dagen har vi tillbringa i Romme Alpin, trots gröna slätter överallt i Borlänge så nog sjutton hade dom nästan alla nerfarter och liftar öppna, fantastiskt! Nära 6 timmar utförsåkning för barnen, själv åkte jag några gånger, sen satt jag och myste i värmestugan med en kanna kaffe, lite musik och några tidningar....skönt :-).
Guuuben har åkt iväg med några vänner på hockey, Leksand lirar hemma idag mot "några"... hehe. Vi får se om vårt kära Leksand kan ta sig upp i Elitserien i år...vi håller tummarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med om lördagsvädret. Vi var på bandy i regn, blåst och en massa plusgrader. Dessutom torsk i matchen (1-14),

Toini sa...

Här ska vi få snöstorm imorgon och på tisdag ska det bli ner till -32.

Låter skönt att sitta ner i värmestugan, dricka lite kaffe och läsa tidningar. Det är skönt att vara själv ibland!

Kram