fredag 30 april 2010

Three to go... :-)

Sådär ja! Ännu en natt avverkad, den här natten var riktigt intressant, bra och lärorik!
Den här natten slapp jag någon svacka, bara det gjorde allt mycket bättre. Tror att det beror på att jag denna gång lyckades sova en timme på kvällen innan det var dags att gå ut och jobba igen (jo, samma schema som förra gången, jobba en hel dag först, sen vila lite och sen ut och jobba natt). En sak som nog bidrog till att hålla mig alert var att jag verkligen jobbade på egen hand denna gång, dvs jag skar mig ordentligt i mitt pekfinger uppe på leden ända in till benet (ny morakniv är tydligen vass och bra :P). Egentligen hade jag nog behövt sy såret, men i helsike att jag avbryter för nått sånt, så några tejpremsor senare så var det bara att köra vidare. Blev tvungen att även logga detta som ett olycksfall i våra system vilket gör att det inte går att hålla sig undan, utan det blir en och annan gliring... nåja, den bjussar jag på! :-)

Idag är det sista april, jag är gräsänka och med enbart J:jr hemma. Jag lyckades smita ifrån redan klockan 12 och handlade lite smått och var hem till mormor B som jag "tar hand om" under den tid som min mor och far är bortresta. Nu sitter jag ute i solen och göttar mig med ett litet glas mousserande, sedan fram emot kvällen går jr och jag till M & K. Få se om det blir brasa vid Sifferbo camping eller ett glas vin i vardagsrummet (vilket jag föredrar :-) ).

Nyss blev det ett litet avbrott, grannen Stig 82 år stannade till och var lite nyfiken på min dator. Bjöd honom på kaffe och bulle samt en liten lektion i "surfa på dator". Han blev väldigt intresserad och jag lovade att ge honom fler lektioner om han kommer förbi, även hjälpa honom om han vill investera i en dator med internet uppkoppling. Enklare när det är krypavstånd till den man ska hjälpa än flera mil... :-P

1 kommentar:

Far sa...

bra jobbat dotra men jobba inte pa egen hand;-)