lördag 1 maj 2010

Ingen brasa...

Nej, ingen brasa i år, tack och lov. Istället ett glas vin i vardagsrummet :-). Trött efter nattskiftet så fick jag lov att ge upp vid 21 tiden och J:jr och jag cyklade hem och lade oss. Sov länge, mycket skönt, ändå är jag nu vid 15 tiden trött igen! :-(
Dagen har varit lugn och skön, plötsligt kom lusten över mig och jag har nu putsat köksfönster och ÄNTLIGEN tagit bort julgardinerna!! Vid lunchtid for vi ner till stora staden för några små inköp och junior kom fram till att det skulle vara gott med kina mat. Så, det bidde lunch på kinesen och en visit till mormor B där jag kokade ägg och kollade om hon ätit något. Trodde faktiskt jag skulle missa henne, för när jag ringde tidigare idag så var hon på väg ut att demonstrera i första maj tåget (97,5 år!), men hon hade kommit på andra tankar och satt och vilade när vi dök upp. Hennes väninna I (enbart 80 år :-P ) dök upp precis när vi skulle gå, så tillsammans skulle dom gå till folkets hus för att lyssna på någon talare (tror jag, har aldrig varit med och demonstrerat så jag vet inte riktigt hur gången är :-) ).
Nu ska jag försöka stryka ikapp lite, men bara lite, orkar inte med hela högen i ett svep inser jag. Sen tror jag faktiskt att jag ska ta mig en liten lur. Ska ut och hämta J:sr sent i kväll och i morgon är det UDM där jag ska vara med och hjälpa till, så jag kan nog behöva vila lite nu så jag orkar i morgon. Så är det när man börjar bli gammal :-O

2 kommentarer:

Pappa C sa...

ha, mamma R tog ner julgardinerna redan i april:-)

Toini Allan sa...

Men varifrån kan man få lust att putsa fönstren? Har aldrig kännt den lusten, jag fullkomligen avskyr att putsa fönseter.

Kul att jobba natt eh? Jag gjorde det några år när jag jobbade på stålverket, svårt att sova efter ett tag.

Hoppas du har det bra.
Kram T