torsdag 24 december 2009

God Jul på er alla!

Jahapp, då var det julafton och som traditionen bjuder så har det "tomtats" på morgonen. Jag inledde denna tradition 1991 eller 1992 och har sedan dess varje år tomtat för vänners barn. Familjerna har inte alltid varit de samma, det ändras med att nya barn föds och andra blir "för gamla". I år ändrades dock tradtionen något och J:jr tog över tomtemasken och jag var enbart chaufför. Vi var till lillkusin och en familj till i byn, så det har reducerats rejält, när det var som värst var jag till 10 familjer på morgonen. Det har varit så himla mysigt att traska in till trötta och förväntansfulla barn men jag känner att jag nog gjort mitt på denna front, bra att jr vill. :-)

Idag bär det av till långa lillebror och hans familj för julfirande. Ska bli väldigt mysigt och kul.
Nu tänker jag se om jag ska marinera några revben inför morgondagen och sedan duscha och ta det lugnt innan vi far. Ha en riktigt God Jul på er, vi ses!

Inga kommentarer: