söndag 11 november 2007

Varför snö?

Jag kom på svaret på frågan som dyker upp varje år vid den här tiden. VARFÖR i hela friden måste det snöa? Jooo, svaret på frågan kommer på bilden här:
Sol i kombination med snö är helt fantastisk! Ljust och härligt. Bilden är från igår lördag, någon minusgrad och sol på berget. En promenad i solen med grannen och energiförrådet laddades betydligt.
Ett par glas av det italienska röda vinet Selvarossa och lite Svensson Svensson och Babben & co på kvällen och avslappningen var total.
Idag inleder jag en kortvarig karriär som lagledare för Gagnef IF:s PF97-98 innebandylag. Alla tre ledarna är borta, så jag går in som reserv. Tyvärr kan jag inte ens reglerna, men jag har två unga duktiga killar med mig som går in som coacher, så jag ska "bara" hålla ordning på barnen :-). Ska bli intressant att se om jag kan få dom att lyssna på mig. Jag har ju en karriär som tränare bakom mig och är van, men jag tror jag "mesat till mig" lite på senare år....eller???? :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet val att man inte far ha skridskor i alla fall? /far

Anonym sa...

Snö är underbart och inte bara vackert och man kan ha mycket skoj med snö. Jag kan utmana dig i plastsäcksåkning i Plättbacken till vintern. :-D