måndag 5 november 2007

Tuff kväll igår

Trodde att det värsta hade lagt sig efter några timmar igår kväll, det här med kattungarna, men så var det inte. När pojkarna hade lagt sig bröt de båda ihop, så jag fick gå emellan sängarna och försöka trösta dom. Idag verkar det i alla fall ha lugnat ner sig, tack och lov. Men man ska aldrig ropa hej innan man är över ån, eller hur det nu var.
I morgon tisdag har jag en ledig dag, veckovila. Belöningen för att man hade beredskap för en vecka sedan. Jag ska vara hela dagen i skolan med Jesper, ska bli skoj.
Om en till två veckor ska jag ta kompledigt och vara med Jonas en dag. Han vill att jag ska följa med en torsdag, för då har han syslöjd. Ser fram emot båda dessa dagar, kan behövas efter att man varit lite "borta" både fysiskt och psykiskt ett tag. :-P
Nu ska jag lägga mig lite tidigt och läsa boken "How to talk so kids vill listen & Listen so kids will talk". Har hunnit ett par kapitel, och den har gett mig några bra tips! Natti!

Inga kommentarer: