lördag 17 november 2007

Njäää, inte softat till mig :-D

Nä, har nog inte softat till mig, men jag behövde aldrig tillämpa "hårda tag" för killarna och tjejen i laget skötte sig exemplariskt, hur mysiga som helst var dom. Matchen förra helgen var skoj och trevlig. Nu förlorade vi med 5-2, men alla hade humöret uppe och alla kämpade ända till slutsignalen, toppen tycker jag!

Efter ännu en rätt hektiskt vecka, men där jag tog mig tid att vara ledig på torsdagen för att vara med Jonas hela dagen i skolan, så känner jag mig rätt ok nu, fick näsan över ytan på fredagen :-).
Att vara med Jonas i skolan var kul och intressant, barnen i klassen är mysiga, men ack så svårt med koncentrationen dom har. Intressant att kolla in idrotten där läraren hade spännande lekar, ungarna körde verkligen järnet och var nog svettiga allihop när timmen var slut.
Syslöjdslärarinnan hade det tufft, många barn som alla ville veta hur dom skulle komma vidare, hon sprang runt till dom i tur och ordning och visade sicksack hit och raksöm dit och nåla här och stryk där....innan hon hunnit igenom alla så stod dom på kö igen....usch!

Igår firade vi två födelsedagsbarn, en ettåring, kusin Hampus, och en sextioåring, svärfar Bror. Det blev en spelande traktor i present till Hampus, den spelade old macDonald och efter 15 minuter ansåg jag att det nog inte var den snällaste present jag varit med och gett bort, jösses va drygt den kan bli med samma låt hela tiden :-). Till svärfar hade vi fått tag på en 28 årig whiskey som var nysläppt på bolaget, jag hoppas han gillar den.
När nästan alla gått hem fick jag smaka på en väldigt god Caolila (whiskey) av svåger och svägerska, den luktade väldigt smarrigt av rök/tjära, den var jättegod och ganska mild i smaken.

Idag ska jag packa väskan för färd till Birmingham, ska dit och jobba ett par dagar, spännande och intressant eftersom vi tekniker aldrig brukar få åka, utan vi brukar få försöka lappa ihop hemmifrån. Nu ser jag chansen att göra ett bra jobb, få nöjda kunder (målet) och en chans att lobba för att våra kära användare ska använda sig av de officiella kanalerna in till oss för att få hjälp i framtiden. Allt handlar om information och lyhördhet mot våra användare, inte bara teknik...!

Inga kommentarer: