lördag 3 oktober 2015

Full fart i silverfabriken

Idag är en fin höstdag, 0° vid 7 när jag skulle ut och jogga, solen skiner nu på fm mot en blå himmel. Vad passar inte bättre då än att sätta lite fart i silverfabriken.
I veckan fick jag hjälp att bränna min första ring, det var mycket material (silver) i den så det var inte görligt att bränna den med brännare, Kristina tog sig an den i sin keramikugn. Det blev en positiv upplevelse, jag är mycket nöjd med resultatet. Så nu är det fullt ös, har 4 smycken på gång nu, olika laborationer.

Ringen färdig, har lagt den i oxidationsmedel och putsat lite på den efteråt för att få kontraster i mönstret.

Silververkstaden, det går inte att äta mat vid köksbordet nu mer. Tur vi har en köksö där man kan sitta.

Igår fredag när jag var till farmor och hälsade på blev det en väldig blixtvisit, för hon stod och bakade bullar med ett gäng, så jag sa bara hej och hejdå. Vi ska ju träffas på E2:s kalas idag så det blir nog bra ändå.

1 kommentar:

/far sa...

Imponerade