måndag 19 oktober 2015

Helg sköna helg!

I fredags vaknade jag 4.11, efter en liten stund insåg jag att det inte var någon idé att försöka sova mer, utan jag planerade om dagens träningspass som egentligen skulle ha varit intervallträning på lunchen, och gav mig 4.40 ut på en tänkt 8-9 km vända.
Efter 5,5 högg det till i vänster vad och jag insåg ganska snabbt att jag dragit på mig den berömda gubbvaden igen, den här gången på min vänstra vad. I vintras hade jag den på min högra.
Vis av tidigare erfarenhet stannade jag direkt, ringde hem till D som fick rycka ut och hämta mig.
Trist, jag är ju verkligen på G vad gäller träningen.
Nåja, nu blir det alternativ träning och rehab i 2-3 veckor sedan tror jag det går att börja igen, men på ett smart sätt får det bli.
På lördagen blev det simträning, och jag har aldrig någonsin svalt så mycket vatten... urk vad äckligt, men det blir så när man ska lära sig andas på rätt sätt. Nu pratar vi detaljer som ska göra att vi kan simma mer energismart mm. Av sju i bassängen var vi fem som svalde ungefär halva bassängen tillsammans :-P.
Fest på kvällen, bad taste. Ja ni såg i tidigare inlägg hur eländigt fult det var! :)

På söndagen blev det 50 min crosstrainer, sedan styrketräning med lätta vikter, måste vänja kroppen vid rörelserna först, och avslutade med 10 min rodd. Jag ljuger om jag säger att jag känner mig mjuk och spänstig idag måndag....

Sedan var det ut och köpa salvor till stackars farmor som har så ont i sin kropp hela tiden, jag tror inte alla förstår hur plågad hon är och hur viktigt det är både psykiskt och fysiskt att hon får sina salvor.

Lite städning och plock och lite silvergrejs fortsatte dagen för att avslutas med en plankstek, mums! Tyvärr är min sprits hos farmor, så det blev till att klicka ut moset, trist.

Inga kommentarer: