söndag 13 september 2015

Helg igen

Visst är det skönt med helg! Speciellt om man har lite ork och inspiration när den anländer :).
Förra helgen putsade jag fönstren inne, gissa om det blev en markant skillnad? Jo precis, nu ser vi ut igen!
Igår städade vi altanen och putsade även fönstren där, najs, då slipper man kanske skämmas när vi ska fira Jonas som blir 18 nästa helg.

Annars så blir det mycket (mycket för mig alltså…) träning på helgerna, i alla fall blir det så att jag börjar varje dag med ett pass, det är så himla skönt att ha hela dagen framför sig och veta att man tränat, speciellt när man sitter vid frukosten, det är riktiga njuta tiden på dagen. I dag blev det 10 x 400 meters intervaller med grannen Sara som blivit min nya löparkompis, vi höll någonstans 4.25-4.30 tempo vilket får anses som bra för oss och vi konstaterade att om vi gjort det själva så hade vi fuskat och slutat vid 5st.

I tisdags var vi till Mellsta (Sara och jag) och började på Göteborgsvarvets/Borlänge löparklubbs träningspass, vi ska träna 6 st tisdagar med tränare. Olika typer av pass för att lära oss lite om löpning. Första passet var 9 km löpning, Bysjön runt, jag anslöt mig till gänget som skulle springa i 5.30 tempo vilket kändes lite nervöst, men det gick kanon, och jag kände mig lite "lyrisk" efter eftersom jag orkat springa och prata och det kändes allmänt helt underbart hela rundan. På tisdag blir det fartlek, vi får se vad det är.
Har väl inget direkt mål med löpningen mer än att må bra och hålla vikten i schack, men ju bättre man blir i spåret ju mer funderar man på om det inte skulle vara kul att vara med på något lopp. Lite inspirerad blir man allt av lilla bror och hans fru som ska vara med på Ironman i Kalmar nästa år, alltså inte att vara med där, utan inspirerad av att träna. Viktigt att poängtera!! :-D

Idag ska jag göra fläsklägg och rotmos, och lilla farmor kommer hit och äter med oss, och det passade även in att Per och Eva kunde hänga på, kul, kanske hinner prata lite om Skottland och när vi ska sätta oss och börja planera :)

Inga kommentarer: