söndag 11 september 2011

Träna eller träna?

För två år sedan var jag fortfarande rätt duktig på att få till det med mina träningspass. Under ett par år höll jag 4-5 mil löpning i veckan. Men sedan hände något, jag är inte riktigt säker på vad, men motivationen tröt och det blev enklare och enklare att hitta på orsaker att slippa träna.
Sedan ett år känns det nästan helt hopplöst att hinna och att orka, pga att man jobbar som man gör, med tidiga mornar jämt. Men största orsaken är i alla fall att vi renoverar, och renoverar... å så renoverar vi lite till. Fast egentligen känns det mer som vi gräver och vi gräver och gräver. Just nu har vi enligt beräkningar burit ut dryga 30 ton och lagt i grävmaskinens skopa utanför.

Med sådana övningar behövs det knappt träning... eller?

Fast jag börjar känna saknad över att gå ut och jogga 10 km och hålla ett för mig skapligt tempo på 5.10 och känna mig så där skönt nöjd efter.
Det märks också på vågen att mina löpslingor uteblivit och att matvanorna är allt annat att önska.
Efter att brodern kommit igång på allvar och man läser om hans eskapader, speciellt på sina bootcamp eller härliga långpass så börjar jag känna suget så där gött igen. Men när man sedan, som tex i helgen, har tillbringat två dagar i källaren med att bubba och bära, nä då finns det definitivt ingen ork kvar.

Jag tror att jag får vänta ett år till, att under året peppa mig själv med att när huset står klart och det är dags att njuta livet, DÅ ska jag komma igång igen!
Tror banne mig att jag ska lova här och nu att om ett år från nu så har jag varit med på mitt första bootcamp och börjat klättringen mot 5.10 tempo på milen! =)

See you later...=)

1 kommentar:

LL sa...

Hör av dig om du vill ha hjälp eller sällskap med/på löpträningen!