söndag 25 september 2011

Helgen snart slut

Maten på spisen, tar igen mig lite medans det kokar. Varit en lång helg, eller kort, beroende på hur man ser det. Vi har jobbat i Snickargårn hela helgen, inte några korta dagar, utan långa effektiva dagar.
Mycket har blitt gjort.
- Pannan och en massa rör till den har åkt ut.
- Istort sett färdigisolerat i källaren.
- Alla element är nu ute.
- Rödfärgat klart förrådet + vitmålning tills färgen tog slut.
- Satt på "ribbor" på portarna till förrådet. Saknas lite svart färg på dom samt lite vitt runt ett par fönster så är hela förrådet uppfräschat.
- Fixat till under altanen så inte missarna gräver där å får det att lukta illa. :-O

Sticker inte under stolen med att nu är jag trött och slut och om 12 timmar är jag på väg till jobbet igen... Fast, om 1½ vecka åker jag till Nice med K, då laddar jag batterierna igen och så kan vi köra på igen i fullt ös =). En tanke som inte vill lämna mig dock är... Kommer vi någonsin att bli klara i Snickargårn?! Mmm just nu känns det lite halvtungt.

2 kommentarer:

Familjen Erlman sa...

Det är klart ni blir klara med Snickargården, ni gör ett fantastiskt jobb och med den noggrannheten som ni har kommer ni lätt kunna enbart bo där utan att behöva hålla efter eller dylikt resten av ert liv. Kämpa vidare fru Wallbom.

Pappa C sa...

du måste säga till när du återupptar bloggandet. Nu blev det mycket att läsa ikapp:-)