torsdag 25 februari 2010

lusten

Så härligt det är när man funnit arbetslust igen! F-n va kul det är med nytt jobb, och vad trevliga och härliga alla människor är!!!
Visst finns det lite mindre trevliga uppgifter som chef, men jag tycker om även dessa obekväma och olustiga uppgifter. Snacka om omväxling också! I och för sig så tittar man i kalendern så är det inte många minuter per dag som jag inte sitter på möten och på så sätt inte verkar speciellt omväxlande, men faktum är att det ändå kommer ganska mycket konkret ut av vissa möten som gör att man lyfter luren, skriver ett mail eller pratar ansikte mot ansikte med någon efteråt och löser de problem och möjligheter som uppstått. Bara att beta av listorna med lustigheter. Kul!
Lite (läs mycket!) frustrerande är det med dessa järnvägsvagnar som fastnar i södra delen av Sverige, det påverkar min sträcka kopiöst. Tungt att se frustrerade operatörer som inte vill annat än att slå ihjäl tid genom att jobba men inget kan göra. Lustigt, det är vinter varje år, ändå uppstår detta problem varje år, om dock ej lika häftiga problem som i år...
Nu ska jag luta mig tillbaka och se 2½ män och ta en cider, det förtjänar man lite då och då :-D

1 kommentar:

HELsMAMMA sa...

Jag VISSTE att det skulle bli bra - nya utmaningar och Lotta växer och mår bra...