lördag 17 maj 2008

I racerfart går det

Ojoj, idag är det syttende maj, och jag förstår inte vart dom andra sexton dagarna tog vägen...

Den här veckan har jag tillbringat i Bromölla, Skåne, en liten....ja vad? by är det för stort för och stad är det definitivt inte... Hur som helst så spelade inte det någon som helst roll, eftersom jag var där för att jobba, punkt slut. De som jag träffade där nere var verkligen fantastiskt trevliga. Ska bli/är riktigt roligt att jobba tillsammans med dom. Starten på vårt sammarbete blev riktigt lyckad och jag hoppas det fortsätter på samma bana.

En av kvällarna spelade vi fotbollsgolf och grillade tillsammans hela gänget, det var riktigt skoj. Fotbollsgolfen trodde jag inte så mycket på, men det var faktiskt riktigt roligt. En annan av kvällarna spelade jag basket med grabbarna, det var ju grymt skoj, 20 år sen sist, jag var livrädd att slå/tackla motspelarna till skador.... så lite lugn försökte jag hålla mig, även om det fajtades en hel del :-).

En av kvällarna var jag ut och åt middag med en tjej som jag lärt känna senaste året, vi var till Sölvesborg och åt på en trevlig restaurang, gott var det och väldigt trevligt. Det blev verkligen en sån där traditionell tjejkväll när det snackades nonstop.


När jag åkte från Bromölla på fredagen var det 23 grader tror jag, när jag kom hem så var det 5!!!!

I morse när jag vaknade så var det SNÖ........gaahhhh


Igår hände det i slutänden ofrånkomliga, D:s mormor somnade in på kvällen efter att ha varit dålig ett tag. J junior som hörde samtalet frågade om hon hade dött nu och jag kunde ju inte ljuga, även om jag hade velat vänta tills nu på morgonen med att berätta. J började naturligtvis gråta och mitt i gråten så sa han att han ville gå på begravningen.
-Ja det är klart att du får sa jag
-Jag ska köpa blommor åt henne, sa han
-Ja, det måste vi göra sa jag
-Jag ska skriva ett brev sa han då.
Då började även jag att gråta... dom är verkligen härliga barnen.
Känns verkligen skönt att D och JJ var upp i onsdags och hälsade på en sista gång.

Inga kommentarer: