torsdag 6 december 2007

Degustation

Snart har ännu en vecka gått, och ännu en vecka har jag varit hemifrån några nätter. Intressanta diskussioner på Åkerblads i Tällberg i dagarna två med avdelningen och så har jag varit på ett fyra timmars "utvecklingssamtal" som var både givande och intressant. Var dock fruktansvärt slut efter det samtalet.
Åkerblads hade vi den stora turen eller skickligheten att få avnjuta en Degustations meny (avsmakningsmeny) innehållande 9 rätter och, ja, vinet som passade till avnjöt vi också. Andra dagens kväll blev det "bara" en fyra rätters :-), för att inte tala om luncherna där uppe. Jag rullade hem i dubbel bemärkelse...

I lördags var hela familjen upp till broder med familj och julbakade artbulla, eller ärtbulla som en del säger. Visst, det är ärtmjöl i, men "art" låter coolare ;-).
Det blev en heldag där vi bakade i godan ro. På kvällen var vi till goda vänner och drack årets första glögg. Mums!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar Sverige mycket nu, ingen glögg här, inga julbord, ingen advent. Vi ska iallafall få åka till Calgary och kolla på lucia i helgen.

L8 sa...

Jag skulle i din sits tycka likadant och jag tycker du har varit strålande som tagit det stora steget att flytta till Kanada. Kolla om det kanske går att få glögg härifrån... http://www.mensup.fr/usbwine/usbwine.swf

Anonym sa...

Artbulla härstammar från Gagnef vet du väl, och där uttalar man det så.
Apropå glögg, finns det inget Ikea i Kanada? Om det gör finns det säkert glögg där./Mamma