söndag 3 juli 2016

Resor, verkstad och blommor

Vilka veckor! Nya jobbet är givande och kul och fantastiskt mycket att göra. Precis i min smak!
I veckan fick jag åka till Köpenhamn och Asnaes där vi har också har tillverkning och kundservice. En givande resa med ett par intensiva dagar. En av kvällarna passade jag på att testa craftbeer, en Pale Ale från Herslev Bryghus, den var riktigt god. Tänk, för två år sedan hade jag aldrig kommit på tanken att ta en öl, nu vill jag testa lokala öl vart jag än kommer. Så länge det inte är en stout, för det har jag upptäckt att jag ryser något förskräckligt när jag provar.

Igår lördag regnade det och var urtråkigt väder och grabbarna skulle ut båda två, så då kom vi på att vi skulle äta skaldjurstallrik. Det innebar att jag var tvungen att åka och handla lite. D följde med och vi var förbi på bl.a IKEA, och vi kom därifrån med ett skrivbord som jag ska ha som "verkstad" i relaxen hemma. Riktigt nöjd över resultatet blev jag, speciell som vi fick lov att plocka i både relax och tvättstuga för att få ordning och plats. Men nu så, slipper eländet vid köksbordet och det blir lätt att komma till och greja lite nu och då. :)

Scherzminen blommar något kopiöst just nu. Eller rättare sagt, vi har två, och båda blommar något helt fantastiskt och doftar ljuvligt! Synd att man inte kan lägga ut doften här! 


Min nya verkstad, ännu inte belamrad med alla verktygen 
Scherzminen i full blom, doftar helt underbart och är så vacker just nu.

1 kommentar:

far sa...

Dotra, skönt med egen verkstad. På samma sätt som jag uppskattar mitt kontor där jag i princip befinner mig stadigt 5-7 + några strötimmar under dagen.