torsdag 28 juli 2016

Lionel Richie och söder

Har inte varit på konsert sedan 1900 frusit fast, har inte funnits något jag varit intresserad av. Men plötsligt händer det, en av mina tre levande favoriter är i stan samtidigt som mig! Lionel Richie på Gröna Lund. Mycket funderande på hur upplägget för dagen skulle se ut då jag inte är intresserad av att köa i timmar eller sitta fastlåst hela em.
Så jag bestämde mig för att chansa, vilket var ett riktigt turdrag!
Kom till grönan ca 16.45 och kön såg oändlig ut. Hade försökt förköpa entrebiljett, men det strulade, så jag såg inte så ljust på mina chanser. Gick ändå till kassan, och där såg jag ännu en ingång, men ingen kö. Gissade på vipkö el dyl, men gick fram och frågade, men det var vanlig ingång, så här gällde att skynda. Skyndade till kassan, och där var det inte lång kö, ännu kortare när jag insåg att biljett automaten gick att använda, så på mindre än 10 min var jag inne!!!
Gick mot stora scen och inser att bara första raden är upptagen, så snabbt på toa och sedan sätta sig på backen. Där satt och stod jag sedan i tre timmar medan det fyllde på med folk. Exakt kl 20 dök sedan band och Lionel upp på scenen. Mäktigt!
Han brände av alla sina största hits under drygt 1,5 h. Gillade skarpt. Ska lägga upp ett videoklipp eller två när jag har riktigt nät. 😃✌️
De två andra levande favoriterna är Barbra Streisand o h Celine Dion!

I övrigt under dagen sä var det promenad till och från söder som gällde, men idag blev det "bara" 30000 steg 😂

1 kommentar:

Pappa C sa...

Då jag inte hade en tanke på att du skulle blogga har jag inte kollat tidigare men nu har jag läst ikapp. Härligt att du är aktiv och lär dig denna underbara stad.