onsdag 11 november 2015

Mönstring

Ja det är inte klokt, men i skrivande stund är J sr på mönstring i Stockholm, och han har inte hört av sig en enda gång vilket innebär att han hittade rätt på egen hand. Ev. rycker han in i januari, men var förtäljer inte historien, vi får vänta och se. Jag hämtar honom vid tåget natten mot fredag, kanske vet jag mer då. :)

Vilket antiklimax när jag kom hem från jobbet igår tisdag. På morgonen hade jag startat min första bränning med alster i både silver och koppar. Bränningen skulle ta 4-6h, så då skulle det hinna svalna till dess jag kom hem. Det jag hade förstått var att det inte var att bara... men i farten som jag var, och kaxig som jag är så gjorde jag två relativt stora alster och följde ett tips jag hade.
Om ni kikar på bilden nedan och föreställer er den bruna delen som koppar och den grå som silver och med lite fantasi ser det i blänkande metall, det var så de två ringarna skulle se ut.

Njaaaa det var inte riktigt så det såg ut alls när jag tog ut dom, INTE ALLS, det var typ katastrof. Efter lite fnulande och provputsande ser det ut som att jag kan rädda den högra ringen nedan, silverdelen. Jag kommer att kunna bygga vidare på den och förhoppningsvis få ett trevligt slutresultat. Tyvärr så glömde jag ta bilder på katastrofen, ev kan jag ta en bild senare idag på den ena så ni får ett hum hur det kan bli när det går galet.
Det hänger på temperaturer och tider, och exakt åt vilket håll är jag inte helt 100 på, men jag har nu satt upp en testplan för att undgå större katastrofer framöver.





Inga kommentarer: