tisdag 28 juli 2015

Bröllop och smått och gott

I fredags städade vi ur vår lilla husvagn och bäddade rent för att sedan dra den till Säter och stundande bröllop. På fredagen var det förfest, och vi var väl ca 15 personer där redan dagen innan bröllopet. Senare på kvällen drog vi "damer" till Silvbergs gruva och drack där mousserande och åt jordgubbar och hade en möhippa light. Lite svårt att få ihop hippan då alla var långväga gäster.

På lördagen samlades vi och åt frukost (de som inte hade ont i håret ;) ) och där fick jag frågan om jag kunde ansvara för att koka 50 liter potatis och ha den klar kl 17. Jaja, varför inte, men inte helt utan oro. Så klockan 9 drog vi (Dennis hjälpte mig) igång 25 liter vatten på spisen för att se hur lång tid det tog. 1h 20min vilket gjorde att vi skapade en plan att utgå ifrån. Vi höll vattnet varmt, och kl 15 drog vi igång hela "kalaset" och 16.40 var potatisen klar, så vi klarade vårt uppdrag :).
D fick även assistera i kött skivningen, för det var inte dåligt tilltaget med en massa gott kött. Hel grillad fläskfilé, rökt rådjur och rökt vildsvin till varmrätten. Till detta en kall pepparrots sås och en coleslaw. Till minglet innan fick vi två sorters rökt hjärta, det ena var hjort och det andra minns jag inte, men de var gudomliga, speciellt hjorten.
Vi gick inte hungriga från kalaset :).
Bröllopet var väldigt annorlunda, med annorlunda upplägg helt samt annorlunda klänning (dödskallar på nedre delen av klänningen bl.a) och brudgummen i shorts, grova kängor och solglasögon i pannan. Kul med lite annorlunda.

Söndagen gick lugnt tillväga med frukost tillsammans igen med samma personer som på lördagen. Fantastiskt trevliga människor vi träffade! Sedan tuffade vi hem i sakta mak medan himlen öppnade sig, det var inte dåligt vad det regnade på söndagen. En middagslur och sedan lite suggel med glass och cashewnötter var gott sådär dagen efter.

Igår, måndag, var jag och handlade och har börjat förbereda Spanien trippen som D och jag påbörjar natten mot torsdag. Vill se till att ha välfylld kyl, frys och skafferi när vi åker så att vi underlättar att grabbarna äter vettigt när vi är borta. 
Passade även på att införskaffa ett par kompressionsstrumpor på Intersport. Jag har dragits med vadproblem sedan jag kom hem från Thailand i mars och jag har hört att kompressionsstrumpor ska vara bra. Efter att min löptur i går morse inte gick bra pga vaderna, jag fick gå ca 1 km för det kändes som det skulle smälla igen, så tog jag tag i det och investerade i strumpor. När jag drog på mig dom i morse kände jag faktiskt skillnad direkt, för jag känner hela tiden, mer eller mindre, att jag "har ett par vader". Så jag drog iväg på min vanliga tur på ca 9 km och kände en enorm skillnad. Gött! Även nu efteråt märks stor skillnad :).

Mina sexiga strumpor, undrar vad D säger om jag sätter på mig dom innan jag går och lägger mig? ;)

Inga kommentarer: