fredag 17 juli 2015

5:e

resan för i år bokad, inte klokt på en fläck ju :D
Gud så kul, Svea, Åsa och jag åker till Turkiet i början på oktober, 4 hela dagar med snack och sol. Känner jag damerna rätt så hinner vi säkert träna några pass också :). Det blir 3 X för i år, dvs 3 nya länder på min lista. Thailand, Irland och Turkiet. Har även hunnit besöka Holland, och om två veckor blir det Spanien, Biscayabukten, i 11 dagar. Najsigt! Kanske hinner få in något mer innan jul? ;)

Idag har jag hjälpt till i Djurås. Byföreningen skulle sälja fika, korv och våfflor. Jag hade em passet och gräddade våfflor. Trevlig start på semestern. Ja just det ja, första semesterdagen idag :D
Spana in "korv vagnen", den är från 1924 och därifrån serverar vi kokkaffe och varmkorv. Den är vedeldad och hur häftig som helst. Nisse är förste vagns skötare och han sköter det med bravur vid alla våra tillställningar.
En gång i tiden var den hästdragen, men nu är den lite smått moddad så att den går att dra efter bilen.

Inga kommentarer: