lördag 29 januari 2011

Pasta på tvären & årets första semla

Förra helgen och veckan körde vi pasta på längden, dvs bandspagetti i allsköns varianter. Idag testar vi att köra den på tvären, dvs lasagne. Nog har jag använt pastamaskinen vi fick av min farbror med fru (tack P & E!) väldans mycket, men det känns som den verkligen fått jobba hårdare än på länge de senaste veckorna. Tror det var masterchief på tv som gav kicken.
Älskar att göra "ravioli" i varianter, så gött att göra olika kleggor att ha i, det har jag dock inte gjort det senaste året, så det får kanske bli det nästa vecka :) . Fick av min kära mor för många år sedan ett verktyg så att det är enkelt att få till raviolin.

Idag har både D och jag tillbringat några timmar på hockeyplan. Det var skridskodisko för barn. D stod för grillning av korv, och jag skötte godisförsäljning. Fullt ös kan man lugnt säga att det var. Jag hoppas det inbringade några kronor till byn.

På em fick vi ett samtal från K & J som undrade om vi gjorde något särskilt eller om det passade att komma upp med några semlor. Absolut! Så årets första semla slank ner som ingenting, den var fruktansvärt god. Rekommenderar verkligen saffrans semlorna på Almas! De blir mycket saftigare än de vanliga. Mums!
Sedan var det dags för lite Snickargård, hade ju nämligen gett K & J order på att komma upp och vara lite smakråd, för det behövs verkligen. Fick lite härliga tips, känns gött! Nästan på G igen.
I morrn blir det till att ställa sig och skrapa puts och fogar igen. Tog en dag förra gången för en sida, nu har jag 1 ½ sida kvar innan jag är färdig. SEN ska det fogas igen, vilket pillgöra!
Klockan är nu 20.30 och vi har ännu inte ätit idag, lasagnen i ugnen och det börjar lukta lite gött. Tror jag häller upp ett glas rött, inbillar mig att jag har gjort mig förtjänt av det. =o)

Inga kommentarer: