torsdag 30 december 2010

Snart nytt år

Ja visst blev det jul även i år. Trots en del panik två veckor innan jul när jag verligen inte trodde att jag skulle hinna, så hann jag utan något större besvär.


Är nu på lediga sidan och det är skönt, känns redan efter några dagar att man blir lite mer utvilad i både kropp och själ på ett skönt sätt. Inte för att vi ligger på latsidan direkt här hemma, men vi sliter inte heller ihjäl oss.


Vi har tillbringat några timmar per dag i Snickargårn, vilket gör att det i stort sett är justeringar på el som är kvar samt fönsterbrädorna i de två sovrummen. Vi är riktigt nöjda hela familjen med slutresultatet i de två rummen.


I går var det så dags att börja "grova" lite igen, så idag är man rätt mör i armar och axlar efter att ha spettat bort all puts på murstocken. Jag tror verkligen det kommer bli kanon med teglet framme, det ska se lite "grovigt" ut också, inte så där superslätt och tjusigt. Som sagt, tror det kommer bli kanon i sin helhet. Nu lär vi få hit någon som kan köra i keramik i skorstenen också, så att vi uppfyller bestämmelser + att vi får en tät skorsten, har hört att det kan vara bra att ha ;-).

En liten försmak till hur det nästan kommer att bli :-)

Idag fortsätter vi med att "grova", idag ska vi försöka växla av taket, vi har några bärande stöttor just nu mitt i det som ska vara köket. Ska bli skönt när det är gjort, förhoppningsvis sitter taket kvar efter också ;-). Sedan ska jag riva ut parkettgolv och kanske nått litet mer. Japp, armar och axlar får sig nog ett träningspass även idag =).

Inga kommentarer: