söndag 5 december 2010

Helg

Lördagen avlöpte utan några katastrofer. Jag tapetserade, har fondväggen kvar nu. D höll på med socklar och lister. Lite avbrott mitt i för inhandling av mat i Djurås och laga spenatsoppa till lunch, annars renovering hela dagen fram till 15.

Vid 16 drog ett gäng på 12 personer från Sifferbo upp till M i Leksand för lite mat och dryck, jag körde och höll mig till Cola, för att sedan gå vidare till Tegera arena och ta en kik på Björn Skifs. Höll mig lugn och fin till en början, men det tog inte många låtar förren bena rörde sig av sig själva där på läktaren. Han kan det där den där mannen! Han höll igång 2.20 utan paus, rätt full ös hela tiden.

Lite skoj var det när han gjorde "gubben", tror det var rätt hög medelålder igår på arenan och han frågar publiken om vi kommer ihåg Kurre Melin, JAAAAAA svarar publiken (inte jag) och han kommer av sig helt. "Det där var otippat" säger han, och något i stil med "kom av mig" och står där och funderar och fnular en stund, han räknade inte med att någon skulle komma ihåg Kurre och hade byggt upp något roligt om det, men som sagt, vi fick inte höra den, men han skötte det snyggt tycker jag. Ett riktigt proffs.
Han avslutade med Hooked on a feeling och Michelangelo och arenan kokade, riktigt najs. Rekomenderas! =)

Idag satsar jag på att fixa den svarta fondväggen i sovrummet och sedan ska det läggas golv, även det svart... Mmmm lillebror har bestämt hur det ska se ut, jag vägrade dock låta honom få 4 svarta väggar och svart golv, det fick räcka med en svart vägg och golvet.

Nu frukost och läsa gårdagens tidning som jag inte hann med igår, sedan blåbyxor på! Vi hörs! =)

Inga kommentarer: