fredag 30 oktober 2009

Ska de va så ska de va - inget knussel

Ojoj, den här sommaren som varit gick till historien som en kass värdelös regnsommar, de vänner jag har som bestämde sig för att dansa regndansen för mig bara för å jäklas... närå, så illa var det inte :-D, men kul var det inte, på sex veckor fick jag 4 dagar sol! :-(
Nåja, regn var det och jag lovade mig att beställa resa till nästa år, och det innan allt blivit uppbokat. NU har jag gjort slag i saken, och för att inte verka snål och sniken så var det lika bra att boka 2 resor inom 3 dagar! Med lite tur kanske jag hinner boka en till resa innan veckan är slut :-).
Så, en resa under påsklovet med med familjen F från byn till storstaden London. Vi har pratat om det ett tag, men nu såg jag att Ryan air hade börjat sälja sina resor så det gällde att skynda. 1650:- per person flyg tor är väl helt ok tycker jag, så hittade vi ett helt schysst hotell, ett Holiday Inn hotell i Earls Court. Såg rent och fräscht ut, inte alls som normala Bayswater hotell :-), kanske kan bero på att det inte ligger i Bayswater då ;-).
Nåja, eggad av denna lyckade (?) boknings process så satte jag mig i morse ner och bokade sommarsemestern! Så, kära ni som läser denna blogg (om det nu är någon) kom ihåg att mellan den 4 och 11 augusti 2010 kommer det vara KANON väder i Sverige, för då är inte jag hemma! Vi (hehe jag) tog och bokade Ryan air igen, denna gång till Zadar som ligger i Kroatien, sedan var jag in och hittade en lägenhet som jag gillar skarpt, den ligger på ön Vir, någon mil från Zadar. Havet 250 meter och pool på tomten, delas med en annan lägenhet om jag förstår det rätt. Verkar absolut helt ok. Lägenheten. 11 100:- för en semestervecka, resa och boende för 4 personer får väl ändå anses mycket bra!
Måtte vädergudarna vara med oss, sol och blått hav, well, blåare än Adriatiska havet lär man få leta efter lite säger dom som vet.
Nu ska vi se om MS läst mitt sms och vaknar till liv ;-) för då kan det bli ännu en bokning, till Sicilien :-D, men då skippar jag make och barn och drar själv :-).
Tänk va gött det är med resor :-D, det liksom förgyller tillvaron lite. Tänk va tråkigt jag tyckte det var att resa i många år, det blev nog lite för mycket med 150 resdagar om året ett tag, men nu är det liksom lite gött och najs!
Nä, nu så, under helgen kommer bilder på renoveringen gott folk, jag lyckades med mitt mål och fixade J sr rum i veckan, nya väggar och nytt golv. Nu är bara lite inflyttning och röjning kvar så är huset i form igen.
CU

1 kommentar:

Toini sa...

Hoppas ni får fint väder, när ni reser...... ja annars också för den delen

Visst är det kul att resa.