måndag 19 oktober 2009

Nu snart

Nu har vi äntligen fått duschdörrarna, så igår kom dom upp. Nu väntar vi på rörmokaren som förhoppningsvis dyker upp på onsdag och efter det är det bara att bygga ihop garderoben och möblera om i hela huset, typ... :-). För när badrummet är klart ska det till en massa korta rockader, inte på möbler men väl grejor, så i slutändan ska vi få lite ordning och reda både här och där. Jiii så jag ser fram emot det, skapligt trött på kartonger mitt i vägen.

På fredag morgon drar D och jag iväg med tuff tuff tåget mot Göteborg. Vi ska bara götta oss hela långa helgen och vi är hemma söndag kväll igen. Vi ska gå på vinmässa med goda vänner och förhoppningsvis ska vi hinna med en massa smarrigt att både äta och dricka, för är men en gång född Erlman så var det väl själva sjutton om man inte skulle ge sig den på att leva upp till namnet! :-D

Nästa vecka är det höstlov, och då ska även jag ha höstlov, det ni! Då ska vi ta och göra om J:sr rum, både väggar och golv. När rummet väl är tömt på grejor så är det två dagars jobb inklusive all torktid för färg och tapetklister, utan att vi ska jobba ihjäl oss tror jag. Men men, jag har ju varit med på jävelskap förr så, inte ropa hej förrän vi är över ån! :-)

Igår var jag hem till min mormor och satt och pratade i nån timme. Hon är bra skön, 97 blir hon denna vecka, coolt! Tyvärr så är inte minnet som det brukar så jag har varit dit i omgångar för att hjälpa henne leta efter saker, oftast är det hörapparaten som hamnat på avvägar. Inte så konstigt, skulle vara glad om jag var så pigg och alert och når den aktningsvärda åldern.

Inga kommentarer: