lördag 26 september 2009

Hä ä myckä nu....

Så skulle man ju kunna uttrycka det ja. För ett par veckor sedan var jag ner till metropolen Bromölla igen. Jag lyckades klämma in att besöka två fantastiska vänner, G och M. Naturligtvis höll båda på, eller var precis klara, med en massa renovering hemma, så efter att ha gått och granskat dessa i ett par kvällar så smög sig suget på mig.
Japp, så det ä myckä nu.... :-)

Jag håller alltså på för fullt här hemma. Hallen är utriven, jag ska måla och lägga golv och in med nya möbler. I badrummet har jag anlitat en mattläggare som ska fixa en ny duschhörna, den gamla var allt för risig och äcklig! Badkaret har åkt ut också, så nu kommer jag ÄNTLIGEN att få handduks och linneskåp. Och med nya garderoben i hallen kommer det betyda att jag äntligen kan komma att få lite ordning här hemma, YES!
Egentligen skulle jag stå och måla i hallen just nu, men det jävlas naturligtvis lite. Den spaltbara tapeten som sedan enkelt skulle spacklas på sina ställen och bara gå att måla över visar sig (just som jag misstänkte) inte sitta riktigt ok, vilket ger sina bubblor här och där, tur jag bara provmålade 2-3 kvm igår. Så nu väntar jag på att Nordbo ska öppna, jag ska köpa tåcken däringa "tapet" som är rätt tjock och förlåtande, man kör den istället för bredspackling. Så tyvärr tappade jag rätt mycket fart här, jag som hade räknat med målning på fredag och omgång 2 på lördag för att sedan sätta igång med golvläggningen. Nåja, det blir nog bra ändå, det är värt att göra en ordentlig grund.

Rätt kul är det också, maken har ju gått i strejk, så jag gör allt själv. Well, utom rörmokeriet, för där tyckte D att han kunde "leka" lite, han tyckte det nog var onödigt att betala dom pengarna till en "riktig". :-D
Nu ska jag ta en kaffe, läsa tidningen och ladda för värsta racet, ingen matlagning blir det i helgen heller, ska inhandla färdig mat så jag kan köra på. Är gräsänka, D är i Vetlanda och letar guld för att finansiera mina tokigheter ;-)

På tisdag anländer mina garderober och förhoppningsvis så kommer mina duschdörrar och blandare och duschstång till badrummet om cirkus en vecka. Najsssss :-)

2 kommentarer:

Pappa C sa...

nog är dotra lite galen.

Magnus och Cissi sa...

Hi,hi, alltid lika kul med renovering :). Jag skall försöka väcka liv i min gubbe som spela "blöt" treklubborsgolftävling igår och därefter middag på Djurmo Spis. Skall föröska få i fönstret i uterummet./ Kvinnor kan!