tisdag 7 oktober 2008

tidiga mornar...

Japp, så var man hemma igen, kom helt enligt plan i lördags med tåget klockan 12.08, så allt hade klaffat perfekt.
Avslutningen på resan får anses lyckad även den, tog rundtursbussen och hoppade av på 3 ställen, old town där jag kunde besöka en "äkta" westernbutik där innehavarna var klädda i traditionella vilda västern kläder :). Sen hoppade jag av vid hangarfartyget USS Midway för musei besök. Måste säga att jag hade trott att ett hangarfartyg skulle vara större. Det som gör att det är coolt att det inte var större än det var är ju faktum att flygplan startar och landar på dom!!! mm rätt häftigt faktiskt.

Svårt att med bilder göra hangarfartyget rättvisa :-(
Well, sen tog jag en raskt 2h promenad för att försöka leta reda på en elektronikbutik värd namnet, hade karta och kompass och adress, men banne mig det gick, och då ska jag säga till mitt försvar att jag faktiskt har bra koll på karta och lokalsinne.... Nåja, fick ge upp och hoppa på min lilla Trolley igen (hop on hop off bussen). Söt va?!
Väl hemma på lördagen så var det allmän utdelning till alla tre pojkarna, det var många kg kläder, men jag tror jag lyckades till 100% till de två minsta iaf, den större visar det sig om han använder kläderna eller ej. :-). Nåja, efter utdelning och kramar var det dags att preppa för parrrttty. Kl 16 bar det iväg på röjjarskiva, hade en mycket trevlig kväll, men vid 12 tiden gav jag upp och gick hem och la mig. Sov bra hela natten, borde man göra efter 2h sömn på 36h :-D.
Nåja, efter det så har mornarna blivit "lite" tidiga... måndag morgon började efter 2,5h sömn klockan 00.00 och idag började dagen kl 00.45 efter 3,5h sömn........................
Klockan är nu 03.57 och jag har hunnit med ett löppass, sitter och svettar av mig och ska nu ta och hoppa in i duschen. Vi får se om det blir dunbollar i huvudet under dagen eller om jag klarar mig bra. Nä nu fryser jag, in i duschen med mig, cu folks.

2 kommentarer:

Anonym sa...

f-n, slagen med en hel timme.

Anonym sa...

Men snälla nån, 03.57 och du har redan gjort ett löppass..... du måste väl mena 03,57 pm hoppas jag!

Kram till dej tokfia