söndag 12 oktober 2008

Snart ny vecka

Då har det gått några dagar till och jag tycker väl att jag aklimatiserat mig, både vad gäller tid och väder, för brrrr va kallt det är :(. I och för sig har lördagen och söndagen ståtat med det allra vackraste höstväder som Dalarna kan uppbringa. När jag joggade idag i solen så kom alla höstlukter emot mig, både sol, löv, en snabb doft av ensilage och ren frisk härlig luft. Ja, det var faktiskt njutning.
Annars har helgen varit lugn och skön, lite middag i goda vänners lag på lördagkvällen. Sedvanlig tvätt och lite lätt städning. Skulle ha putsat fönster och höststädat trädgården, men jag hade inte lust. Så de kan bli ibland (eller alldeles för ofta kanske :-( ), som tur är så finns ju jobben kvar tills nästa helg och nästa ändå :-S.
Pojkarna har åkt inlines för kung och fosterland hela helgen, dom har gjort hinder (eller nått) och åker och grejjar hela dagarna, kul att dom gör nått annat än sitter vid datorn hela tiden.
Har sovit i helgen också, gött, 10 resp 9 timmar blev det, och det behövdes efter några nätter med lite mindre av den varan. Nu känner jag mig utvilad och taggad inför morgondagen igen, det är ju en hel del att ta tag i på jobbet, men det är sjukt kul också :-D, vilket gör att jag sällan känner mig trött när jag är där, det kommer på kvällar och helger. Väldigt dumt, jag vet!

Inga kommentarer: