söndag 17 januari 2016

Pyssel pyssel & ännu mer pyssel

All min lediga tid funderar jag på hur jag tar mig vidare i mitt skapande, i och med att silvret inte är helt billigt kan man inte göra hur många trial and error som helst, eller ja det blir ju trial hela tiden, men med mycket planerande och förarbete. Därför blir det inte många smycket skapade, men kul är det! :)

1:a smycket för dagen var av porslin och silver, och den hade bara putsningen kvar innan det var dags att ta itu med nästa projekt, som förmodligen kommer att hålla på i någon vecka då jag väntar på lite stenar som jag beställt på e-bay. Får väl starta med parallella projekt så jag har något att göra under tiden. Bilden längst ner är grunden som är skapad och ligger på tork och väntar på stenar och lite mer inspiration :). Inte helt enkelt att få till kringel krokarna, ska bli spännande att se färdigt resultat sedan.

Har startat på mitt andra stickprojekt någonsin, det ska bli en sjal, vi får väl se hur det går. Men mitt första projekt som blev färdigt i mellandagarna använder jag flitigt framför tv:n. :-D

Annars tränar jag på, tycker att jag är riktigt flitig. Tyvärr åkte jag på förkylning under lördagen så jag får väl hålla mig lugn i någon dag.



Inga kommentarer: