måndag 1 juni 2015

Punktering, javisst

Skulle som vanligt skynda från jobbet för att hinna handla och förbi farmor på väg hem, hann ca 5 m när jag insåg att det inte stod riktigt rätt till, punktering!
Inget reservhjul, utan det låg en "vätska" och en kompressions apparat som gick på cigg uttaget. Jag hade känt mig mer bekväm med att byta däck! Ringde D som fick i uppgift att kolla om det fanns någon verkstad som kunde ta emot mig medan jag la huvudet på sned och med "ett vackert leende" hörde om någon förstod sig på den reservhjuls lösa lösningen.
Hade tur och fick hjälp, så nu vet jag hur jag gör nästa gång, hade även tur så att Euromaster kunde ta emot mig direkt och fixa punkteringen. Gick ganska smidigt, så sedan var det bara att bege sig och göra halva veckans storhandling. Försöker hålla handling till 2 ggr/vecka, det är lagom framförhållning och funkar för oss :).
Det blev en blixtvisit till farmor i och med att klockan hade blivit så mycket, ska ringa henne strax och påminna om att Carl-Philip är på tv kl 20.
Just ja, killen vid däckbytet konstaterade att framdäcken var rätt slut, klarar ett par hundra mil till, men bakdäcken klarar nog säsongen ut och med tur lite till. Litar på killen, han visade hur slut däcken började bli. Dyr punktering mao 8-/

Inga kommentarer: