torsdag 18 juni 2009

Gröna fingrar??

Den som känner mig vet mycket väl att allt som växer + jag = pannkaka. Men idag fick jag mitt livs chock. Kollade lite, när jag satt och käkade, bland mina hmmm blommor... vad heter dom nu igen... inte pelargoner... utan... men va f-n.... just ja.... Orkidé heter dom ju! :-D Alltså, idag hittade jag blomknoppar!? och en blomma hade till och med slagit ut (hade kört ner fuskispinnar med blommor på i väntan på... inget?). Jag fattar ingenting! Men jag är glad, det betyder ju att orkidéer funkar ihop med vinslattarna som jag häller dit när jag inte vill ha nått mer.... hehe.... ;-)

Just nu sitter jag och njuter(?) av riktigt midsommar väder... brrrr 11 grader och ösregn :-(... jaja, lilla brodern har lärt mig att man måste se positiv på allt, så vad,..... då kan man ju se det som så att en cognac skulle inte vara så kul om det var varmt, men ack va bra den passar nu... hihi cu!!!

Ha en riktigt trevlig midsommar, det tänker jag ha!

2 kommentarer:

pappa C sa...

blomknoppar??? Satt de fast på blomman eller låg de på fönsterbrädan?

Familjen Erlman sa...

Visst blir livet roligare om man letar efter bra saker? Härligt syrran!